torsdag 8 augusti 2013

Ironman tankar

Igår var det klubbmästerskap i Ryssbergets Ik och jag fick äntligen springa utan att ha cykeltrötta ben. Jag har nästan glömt hur roligt det är att "bara" springa. Och igår var första gången på 7 veckor som jag kunde springa 11 km utan att ha en tanke på min tå!
Löpning är verkligen speciellt! Eller kanske rättare sagt; löpare är speciella! För visst är det så att det finns ingen annan kategori av människor som öppet kan prata om sina toalettvanor med varandra som löpare kan.
Löpning är så enkelt och det gillar jag! Det är liksom lika för alla! Inga superduper snabba tights eller skor kan göra att du blir snabbare än din konkurrent, utan allt sitter i din kropp och knopp. Det är helt enkelt en väldigt rättvis idrottsgren.
Jag tycker ju förstås att triathlon är väldigt väldigt kul också! Annars hade jag inte gett mig in på detta, men det är mycket material......och nu när mitt stora mål är nära så är det lätt att tänka  "måste bara köpa det också" Men någonstans måste man bestämma sig för att "nu räcker det" . Det spelar ingen roll om jag har mina vattenflaskor bakom sadeln eller som nu på ramen. Inte heller snabbsnörning på mina skor kommer att göra skillnad i det långa loppet.....



 
Nej, jag tror att det som kommer att göra skillnad är om man har testat kläder och prylar innan. Allt för att undvika att få mer skav och ont än nödvändigt och få en så bekväm cykeltur och löpning som man kan. 
Igår pratade jag med en Järnman som såg ut att ha ett litet, litet sting av avund när han sa: Nu ska du bara njuta, det hårda jobbet är gjort och nu har du allt det roliga framför dig! Ta det bara lugnt, stressa inte upp dig och bry dig inte om hur alla andra gör. Du kommer att fixa det och det kommer att vara en fantastisk upplevelse......
 
...................................och jag hoppas han har rätt!
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar