torsdag 26 december 2013

En blandning av sött och salt.....

Antingen är det sött, eller är det salt. Helst också jättefett. Men mest av allt är det i överflöd....Jag pratar om julmaten förstås...Inte undra på att man går och törstar efter vatten hela tiden! För överflödet innebär ju att man får leva på julmaten några dagar efter julafton också. Men måste man äta julmat då? JAPP! Är det jul så är det. Traditioner är inget man ruckar på i vårt hem :-) Det spelar ingen roll om man tycker att Risgrynsgröt är äckligt för är det julafton så äter man Tomtegröt, Punkt Slut!!
Njaaa.....jag får locka en och annan med att stoppa en mandel i gröten och därtill ett åtråvärt pris till den som hittar mandeln. Så det brukar trots allt sjunka rejält i grötskålen på julafton trots att alla är proppmätta efter sillar, skinka, grönkål och köttbullar och mycket mer.

Nu när det är en "annan dag" och inte julafton längre så går jag på sockeravvänjning. Jag måste ta kontroll över sockersuget igen! Så jag har tagit hjälp av en av Linns julklappar! Det är en godisautomat som matas med en polett och då har man EN MINUT på sig att hämta upp en pralin med gripklon! Det är svårt....mycket svårt....men det finns många poletter och jag är inte känd för att ge upp så lätt... ;-)



YES!!!Jag fick den!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar