fredag 13 december 2013

Ljus(i)huvudet

Idag, på självaste Lucia, har det gått upp ett ljus för mig! Jag har insett att imorgon kommer jag att starta i något som jag inte riktigt har kontroll över. Hmmmm....det där med karta och kompass verkar förvisso ganska kul, men jag vet att det är sjukt lätt att komma på fel spår! När vi var på Kullaberg för några år sedan och sprang Ladonia Mountain Trophy minns jag speciellt en kontroll på slutet som vi höll på att snurra runt hur länge som helst! Då ville jag bara sätta mig ner och böla som en trött och grinig treåring. Och då var det ändå ett proffs som var kartläsare (dvs inte jag.....)
Men det ska bli kul imorgonpå Coasteering Vi gör ett försök att ta alla kontrollerna. Och skulle vi missa någon stämpling så lovar vi att inte hänga läpp för det. Kommer vi i mål har vi iallafall fått ett rejält långpass i benen.
Ryggan är packad med sportdryck turbogel, hemmabakade snickers och lussebullar. Nu är vi rustade för en tur längs med en av de vackraste kustremsorna i Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar