torsdag 20 februari 2014

Djävulens påfund

Spinning måste vara djävulens påfund och igår var det nog Satan själv som ledde det.....
Fyyyy bövelen vad jag led! 75 minuter spinning med cykelklubben och med 20 minuters lagtempo i mitten. Nu tänker någon kanske som jag gjorde...Vad sjutton är lagtempo på stillastående cyklar??

Jag gled in i hallen sist av alla och försökte i vanlig ordning att se ganska oberörd ut av allvaret som skulle komma. Jag ställde inga frågor utan låtsades som att jag förstod hela upplägget och hur det skulle gå till.....
Ca 30 minuter in i passet efter flera olika intervaller, stående tunga långa, snabba lite kortare osv osv, kom då lagtempot. "Satan" själv förklarade att alla var i en klunga och pulsmätarna på översta raden var Lag 1 och pulsmätarna på nedre raden var Lag 2. Lag 1 började att "dra" och vi andra låg på "rulle". Jag började förstå...Det lag som "drog" klungan skulle ligga på det röda intervallet på pulsmätaren, vilket skulle innebära över 90 % av maxpulsen!! Som tur var insåg jag förra gången jag var på denna spinningen att min maxpuls är nog mer närmre 180 än 190 så jag knappade in 180 på min mätare vilket gjorde att det faktiskt var möjligt att komma upp i det röda fältet! Men det var inte mycket mer heller!!  Jösses vad jag slet när det var dags för mitt lag.....Jag kände hur magen vände sig ut och in och när pulsen nådde 92 % av maxpulsen började jag bli yr. Lagtempokörningen varierade i längd. Allt ifrån 1,30 till 3,10. Efter dessa 20 minutrarna var jag helt slut och då följde det stående backe på 7 minuter ett par olika snabba intervaller och på slutet 4 minuter med dom 2 sista minutrarna i "Ride of Hell" tempo.

Puuhhh.....

Tack "Satan" för 75 minuters besök i helvetet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar