lördag 7 juni 2014

Uppjagad och nerpackad




Baksidan med triathlon är all denna förberedelse... Jag har ännu inte fått in nån bra rutin för detta. Det är ju hur mycket prylar som helst som behövs inför ett triathlonrace! Och nu när det är premiär för den vita stålhingsten (den nya triathloncykeln) så var det ju såklart en del cykelförberedelser som behövdes. Så nu har jag avfettat, fettat in, justerat, flyttat fram, ihop och bak. Provcyklat fram och tillbaka. Klippt sugröret på drickaflaskan (för att undvika att det sticker ut ögonen på mig). Satt fast sadelväska med ny slang och kolsyrepatron (tänkte egentligen att jag skulle strunta i det och chansa, men insåg att, är det någon gång jag får punka så är det väl då!) Tejpat turbogel runt ramen precis som jag gjorde i Kalmar (så jag kan strunta i att ha en väska vid styret). Ja och sen har jag vimsat omkring som en yr höna i vanlig ordning.....


Jag gillar att lägga upp prylarna för varje triathlongren och sedan packa ner dom i en plastbox. Jag kommer att ha trikläderna under våtdräkten och imorgon ska det bli varmt så klädvalet är det ingen tvekan om: Trilinne och tribyxor! Skönt att slippa tänka på vindvästar och kalla fötter.

Det ska bli såååå roligt imorgon! Det kommer att vara en tuff löpning men åtminstone ganska skonsam med mjukt underlag på stora delar av 4-varvsbanan. Jag håller alla mina tummar och tår för att Lotta Järnviljans knä håller imorgon! Blir det någon tumme över så håller jag den för att alla ska få en riktigt kul tävling imorgon!!

Prylar som är lätta att glömma (tycker jag)
Handduk till fötterna
Vaselin
Keps
Solbrillor
Racebelt /gummiband till nummerlappen
Strumpor
Skohorn


Lycka till ALLA!

3 kommentarer:

  1. Hoppas du inte glömde något trots din fina lista ovan, är ju riktigt organiserad :-) Har inte vart inne och kollat något resultat om de är utlagda men hoppas verkligen allt gått bra o att det har vart riktigt roligt :-D
    /Magnus

    SvaraRadera
  2. Grattis till första platsen i din klass o du hade väl blivit tvåa om du hade tävltat i klassen under 27-åringar också :-) Totaltiden 5.37.44 låter som en bra tid!!

    SvaraRadera
  3. Tack Magnus! Det var hur kul som helst! Och för en gångs skull gick det nästan "ihopa sig" ekonomiskt :-) .

    SvaraRadera